rusland

8 oktober 2009

Zo eindelijk ergens internet gevonden wat een beetje snel is. Je moet er wel dik voor betalen. maar goed.. ik moet mijn fans natuurlijk tevreden houden en als dat nou eenmaal wat kost,, dat moet dan maar. We zitten nu bij het baikalmeer in het paatsje Listvenka ofzo. Ik zal even kort samenvatten hoe we hier beland zijn.

3 october zijn we naar moskou gevlogen, goeie vlucht gehad, opgehaald door kees zijn russische connectie en  naar het hostel gegaan via bus metro en weet ik veel nog meer. Savonds zijn we naar het rode plein geweest, kremlin bekeken, naar een muur geweest waar je muntjes in moest gooien zodat je happy werd ofzo. Savonds natuurlijk wat wodka gedronken in het hardrock cafe wat vlak bij ons hostel was. mooie foto's gemaakt die ik zometeen ga proberen te uploaden. ik hoop dat het gaat lukken.

Donderdag zijn we overdag weer naar het rode plein geweest, kremlin enzovoort en hebben we eigenlijk t hele centrum rond gezworven, het was mooi weer dus daarmee hadden we geluk. savonds zijn we met zn 3e uit eten geweest naar een sushi bar, heb ik voor het eerst in mn leven sushi gegeten en dat is wel goed bevallen. savonds rond een uurtje of 11 gaan pitten.  omdat we vrijdag veel wilden doen.

vrijdag zijn we vroeg opgestaan, naar het oude kgb kantoor gelopen en daarna de hele stad dmv metro rondgereden. ze hebben hele mooie metro stations dus dat was zeker de moeite waard. we waren wel blij dat onze russische vriendin erbij was want zonder haar was het nooit zo soepeltjes gelopen. savonds wezen eten bij een turks restaurant om de hoek en toen gaan stappen. met de metro naar de buitenwijken van moskou gegaan. eenmaal bij de discotheek aangekomen werden we geweigerd. ze wilden ons niet binnen laten. dat ging vertaald een beetje zo,, we willen julie niet binnen hebben, goodbye. letterlijk vertaald. nouja jammer kan gebeuren en als zo'n russische uitsmijter dat zo tegen je zegt dan denk je geen 2 keer en loop je weg op zoek naar een taxi,

eenmaal in de taxi naar een andere club gereden. die club zag er opzich wel vet uit, echt zo'n underground disco uit films.. grote trap als ingang. echter beneden aan de trap werden we tegen gehouden door weer een uitsmijter.. die sprak 2 seconden met natalie in het russisch en keek daarna gigantisch gevaarlijk ons aan. en met ons gezonde verstand maar weer in een taxi gestapt om terug naar het centrum te gaan. zoals julie weten ben ik niet zo'n type dat zo'n vent dan van de trap af trekt en hem ff duidelijk maakt dat ik graag naar binnen wil.

in het centrum maar naar het hardrock cafe gegaan waar niet russen wel welkom zijn en we hebben een gezellige avond gehad met een lekker glaasje wodka erbij..

de dag erna wakker geworden en rond een uurtje of 11 ben heb ikff wat croiissantjes gehaaild.. wat drinken erbij en heb ik lekker in het zonnetje wat gegeten terwijl ik naar een drukke markt aan het kijken was. het is wel grappig want je verstaat er niets van. lekker mensen kijken.

savonds de trein in gestapt op weg naar beijing met wat tussenstops. de trein is heel erg krap, we sliepen in een kamertje van ongeveer 2 bij 2 meter. 2 boven en 2 beneden. het is erg jammer dat russen geen engels kunnen want er zaten wel interrestante russen in de tein maar het is onmogelijk omdaarmee te communiceren. op onze kamer sliep bijv. een vrouw die coach was van het olympische russische art gymnastic team. had ik graag wel wat meer over willen weten maar dat is helaas onmogelijk. verder zat er een man op de kamer die erg naar zweet stonk. vervelend maja.. dat hoort er allemaal bij.  in de trein wel aardige mensen tegen gekomen. 2 stelletjes uit zwitserland, 1 stelletje uit amerika.

na 4 dagen trein, af en toe een half uurtje luchten op een station, en slechte russische ingesproken hollywood films, 4 dagen niet douchen en 4 dagen lang dezelfde sokken en boxer kwamen we eindelijk aan in irkutsk. Op het station werden we opgehaald door een man van de organisatie en ontmoeten we een nl stelletje. daarmee zijn we naar litsvenka gegaan. ze waren pas getrouwd en dit was un huwelijksreis. veel stelletjes doen dat want ook het amerikaanse setje was pas getrouwd. opzich wel origineel.

aangekomen in litsvenka of hoe het ook heet zijn we het dorpje doorgelopen. er is niet zoveel want we zijn eigelijk een beetje buiten het seizoen om gegaan. zomer is hier net afgelopen en de herfst begint. het duikcentrum hier is onbemand en dat is wel jammer want had graag hier gedoken. verder is het hier vooral genieten van de echte schone berglucht en de rust. dat konden we wel gebruiken na 4 dagen trein.. schone lucht"p

vandaag dus maar even verhaaltje geschreven en morgen ochtend vertrekken we naar irkutsk om daar savonds de trein te pakken naar mongolie.

voorlopig zullen julie het hier maar weer even mee moeten doen.

volgende keer weer wat meer.

1. duco:
    Kerel!
    Lache verhalen en foto's man!
    echt vet.. zou achterna kome, lijkt me idd alleen wel rot dat echt niemand engels spreekt en dat je de brute discotheken niet in komt...
    Save travels!
    Have fun!
    laters
  2. Matthijs Groen:
    Dude,
    Naisz report !
    Lees met veel plezier je avonturen later maar een boek van maken niet haha.

Keep it up !

Groeten.

Matthijs
  3. Tim:
    8 oktober 2009
    dude, als er veel stelletjes op huwelijksreis zijn is het toch niet origineel meer?!?!?;)
    schraal van die clubs idd, stomme russen...
    keep on writing!!! grtzz
  4. Judith:
    10 oktober 2009
    Zeker leuk om je verhalen te lezen. Was ook gezellig vanochtend (of ik het voor jou gister?? voor mij trouwens ook) om je ff op msn te spreken.

Goeie reis verder, en ik blijf je verhalen lezen.

Kuss Judith
  5. Miep:
    Ha, die Gert
    Een mail van mij, had je natuurlijk nooit verwacht, maar na de verhalen van je moessie te hebben gehoord, dacht ik kom even kijken op die weblog van jou.
    Best leuk om alles te lezen wat jij allemaal beleeft,toch sta ik er wel van te kijken dat zelfs jij niet met die russen kan communiceren, eigenlijk moet dat lukken,jij kletst zo snel,dat het wel russisch lijkt, maar niet getreurd dan lukt het jou in china wel,bij de chinees verstaan ze jou hier ook,dus moet het daar ook lukken!!!!!!!!!!!! ha,ha ik zou zeggen geniet ervan,en doe voorzichtig gr van je oude kapster Miep
  6. Marietha:
    Haaj Gert!!

Leuk om te lezen dat je het naar je zin hebt! en zoals meerdere zeggen lullig van die clubs! maar ik zou ook heel hard wegrennen haha! heel veel plezier nog maar dat zal vast wel lukken en doe voorzichtig!!

xxx
  7. esther:
    11 oktober 2009
    He broer! Ja die kids luisteren heeeel goed hier haha maar afgelopen week hadden ze ff vrij van mij, was in Peru in Cusco nml. Geweldige verhalen van jou kant weer, lekker nuchter! ik beloof je dat als ik terug ben in La Paz ik je weer zal trakteren op wat verhaaltjes uit ZuidAmerika. Moest nog aan je boek denken over de MachuPicchu... Vertel je later meer. Ben net terug van de 5 daagse trip naar MachuPicchu en ben nog een beetje aan het bijkomen :D. Blijf zo doorgaan en doe geen dingen... naja..laatmaar dus.
    KUS Zus
  8. Joel:
    11 oktober 2009
    Brute foto's man. Indrukwekkend land dat rusland.
    En die uitsmijters bij die clubs, pffff.. had wel verwacht dat jij (hercules) wel ff liet zien wie de baas is. Heb je stiekem ook he, maar komt zo stoer over als je dat post :D
    En vier dagen zelfde boxer?? zonde van je boxers man, kan makkelijk een week..'
    Veel plezier en succes op je reis verder,
    Keep on Posting !!
    x
  9. Engel en Petra:
    15 oktober 2009
    Hee Gert,

Met veel spanning en sensatie hebben we je verhaal gelezen. Engel zei al als hij 15 jaar jonger was was hij met je meegegaan.
    Wat een avontuur man!!
    We wachten vol spanning op je volgende verhaal.
    zoals je weet hebben wij 3 oktober ons duikcentrum geopend, mocht je weer eens internet hebben kijk dan eens op http://www.duikcentrumnieuw-vennep.nl
    We blijven je volgen.

Groetjes Engel en Petra